fbpx

Het geheim achter een topper van een beursstand

Een succesvolle deelname aan een beurs zal uw bedrijf of organisatie zeker geen windeieren leggen. U legt er immers veel nuttige contacten, hebt de kans in gesprek te gaan met mogelijke klanten en leveranciers en breidt uw naamsbekendheid uit in de sector van uw keuze. Tenminste, als u het goed en doordacht aanpakt. Aangezien een beursdeelname vaak een stevig kostenplaatje met zich meebrengt, wilt u uiteraard uw budget nuttig inzetten voor een beursstand die de nodige return on investment oplevert. Met deze tips kan het alvast niet mislopen!

Laat uw design eruit springen

Op een beurs concurreert u voor de aandacht van de bezoekers. Zorg ervoor dat hun blikken naar uw beursstand gezogen worden door een design dat mooi in het oog springt. U hebt immers maar één kans om een goede indruk te maken, maak deze dan ook de moeite waard met een opvallend design.

Creatief zijn loont daarbij zeker, waarbij de mogelijkheden naar visuals, banners en muurdecoratie toe eindeloos zijn. Blijf echter steeds trouw aan de branding van uw bedrijf (denk aan lettertype, kleurgebruik, maar ook tone of voice, visuals en stijl) om uniformiteit met uw andere communicatiedragers, zoals brochuresfolders en visitekaartjes, te verzekeren.

Gebruik de ruimte optimaal

Maak optimaal gebruik van de beschikbare vierkante meters door deze zo mooi, opvallend en efficiënt mogelijk te benutten. In een grote beurshal worden bezoekers sowieso overspoeld met kleuren, logo’s en slogans, laat ze dan ook niet aan uw stand ontsnappen zonder uw boodschap mee te pikken. Kies om die reden voor banners en vlaggen die groot genoeg zijn om uw boodschap uit te stralen.

Speel met opvallende visuals

Één van de manieren om uw beursstand te laten opvallen in de massa, is te kiezen voor een levensgrote foto of logo op een van de muren van uw stand. Deze vormen dan als het ware de eyecatcher waarrond u uw stand opbouwt. Wedden dat bezoekers er niet naast zullen kunnen kijken?

Wilt u nog meer allure uitstralen? Dan is een 3D-logo vast iets voor u! Een logo in 3D valt niet alleen meer op, het ziet er ook een pak chiquer en professioneler uit.  

Laat een blijvende indruk na

Dé sleutel voor een succesvolle beursdeelname is een indruk nalaten die verder gaat dan de beurshal alleen. Dat wil zeggen dat u door middel van uw verhaal, branding en design wilt dat bezoekers uw boodschap onthouden en nadien met u in zee willen gaan. Een gadget of flyer kunnen daarbij als een goede reminder dienen, op voorwaarde dat ze bruikbaar zijn. Inspiratie opdoen voor een origineel én bruikbaar relatiegeschenk kan perfect in onze galerij met relatiegeschenken.

Neemt u binnenkort deel aan een beurs? Dan helpen we u graag verder met tips en advies om ervoor te zorgen dat de stand van uw organisatie of bedrijf de aandacht krijgt die ze verdient. Het volstaat om ons een mailtje te sturen of op te bellen, zo kunnen wij voor u aan de slag!